Οι υποψήφιοι της Κίνησης για τις εκλογές στην ΕΜΕ

 In Ανακοινώσεις, Ποιοι είμαστε, Στην ΕΜΕ

Βαρελόπουλος Αντώνης

antonvar@yahoo.gr

Γεννήθηκα το 1946 στη Χαλκηδόνα της Κωνσταντινούπολης.

Ολοκλήρωσα την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μου στην Κων/πολη. Το 1964 ήρθα στην Ελλάδα και σπούδασα Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Το 1973 διορίστηκα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επί 36 χρόνια προσπάθησα να επιτελέσω το καθήκον που μου ανάθεσε η πολιτεία. Από τότε είμαι μέλος της Μαθηματικής εταιρίας. Για 4-5 μήνες εργάστηκα ως βοηθός του Καθηγητή κ. Κάκουλου.

Εργάστηκα σε 40 περίπου σχολεία. Παντρεύτηκα το 1972 και απέκτησα 2 γιους. Τώρα είμαι παππούς και έχω 3 εγγονές.

Μόλις άρχισα να εργάζομαι ως εκπαιδευτικός το 1974 έδωσα κατατακτήριες εξετάσεις και πέτυχα στην Ιατρική σχολή Αθηνών. Μόλις πήρα σύνταξη το 2009 έδωσα εξετάσεις και πήρα την ειδικότητα του Γενικού Ιατρού.

Γεωργούτσος Παναγιώτης (Τάκης)

takisgeorgoutsos@yahoo.com

Συμμετέχω σταθερά στη ΚΑΜΕΚΠ που είναι μετεξέλιξη της Κίνησης για την αλλαγή στην ΕΜΕ, γιατί πιστεύω στους στόχους και τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει εδώ και πολλά χρόνια και επικαιροποιήθηκαν στη νέα Ιδρυτική διακήρυξη. Μαθηματικά για όλους, όχι στον ελιτισμό και στροφή της ΕΜΕ στην κοινωνία, τους συναδέλφους και τους μαθητές.

0 Παναγιώτης (Τάκης) Γεωργούτσος είναι καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υπηρετεί στο 4ο ΓΕΛ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ. Έχει 28 χρόνια υπηρεσίας σε Γυμνάσια και Λύκεια. Έχει διδάξει και 6 χρόνια σε Φροντιστήρια. Τελείωσε το ενιαίο Γυμνάσιο Ηλιούπολης και αποφοίτησε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1981. Είναι μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης -Μοσχάτου.

Δριβαλιάρης Βαγγέλης driv.vagos@gmail.com

Τέλειωσε το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάστηκε στην Ιδιωτική Εκπαίδευση (Κολλέγιο Αγ. Παρασκευής) και σε φροντιστήρια (Ηράκλειτος, Μαντάς). Ασχολήθηκε με το συνδικαλιστικό κίνημα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του συλλόγου των καθηγητών που εργάζονται στα φροντιστήρια, και για πολλά χρόνια διετέλεσε Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ). Στη δεκαετία του ’80 ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ.

Ζαφειροπούλου – Καρατζόγλου Φιλαρέτη

phikapa@math.upatras.gr

Σκέψεις και προβληματισμοί από την εμπειρία μου ως πανεπιστημιακός δάσκαλος:

Έχοντας διδάξει για αρκετά χρόνια έναν αρκετά μεγάλο αριθμό μαθημάτων στο Τμήμα Μαθηματικών και σε άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Γιατί η γνώση που αποκτούν οι φοιτητές σε ένα μάθημα είναι “στεγανοποιη-μένη1; Γιατί δεν μπορούν να την ανακαλέσουν και να την χρησιμοποιήσουν σε κάποιο άλλο μάθημα; Παραδείγματος χάριν, διδάσκονται Διαφορικές Εξισώσεις και, στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος, λύνουν ασκήσεις. Αν στο μάθημα της Κλασικής Μηχανικής κληθούν να λύσουν μια διαφορική εξίσωση, αδυνατούν! Κατέληξα, λοιπόν, στο συμπέρασμα πως η γνώση (όπως και πολλά άλλα πράγματα – των ανθρώπινων σχέσεων μη εξαιρουμένων) στην σύγχρονη καπιταλιστική εποχή έχει καταντήσει ένα “καταναλωτικό είδος’ το οποίο χρειάζεται μόνο και μόνο για να περνάμε κάποια μαθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η αξία ενός μαθήματος να μετριέται ανάλογα με το πόσο πολλές ή/και σημαντικές είναι οι εξετάσεις στο μάθημα αυτό. Έτσι και τελειώσουν οι εξετάσεις, οι αντίστοιχες γνώσεις γίνονται “περασμένα, ξεχασμένα”! Το θέμα είναι αν οι δάσκαλοι όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης μπορούμε να ανασχέσουμε το φαινόμενο αυτό. Μπορούμε (και, αν ναι, πώς;) να πείσουμε τους μαθητές μας για την αξία της γνώσης αυτής καθαυτής, ανεξαρτήτως εξετάσεων; Νομίζω ότι και πρέπει και μπορούμε, αρκεί, βέβαια, να πιστεύουμε κι εμείς οι ίδιοι πως η γνώση είναι μια “αυτόφωτη” και αυτοδύναμη ως αξία!

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1955, πέρασε τα παιδικά της χρόνια στην Αλεξανδρούπολη και από το 1972 ζει στην Πάτρα. Είναι παντρεμένη κι έχει δύο παιδιά.

Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Αστρονομίας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ (Αγγλία) και Διδακτορικό στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Από το 1982 υπηρετεί σ’ αυτό το Τμήμα αρχικά ως Επιστημονικός Συνεργάτης, μετά ως Λέκτορας και τώρα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια. Έχει διδάξει ένα σημαντικό αριθμό μαθημάτων, τόσο στο Τμήμα Μαθηματικών, όσο και σε άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής: Πραγματική Ανάλυση, Συνήθεις Διαφορικές Εξισώσεις, Κλασική Μηχανική, Ευκλείδεια Γεωμετρία, Δυναμική Αστρονομία κ.ά. Έχει εκπονήσει αρκετές επιστημονικές εργασίες οι οποίες είτε δημοσιεύτηκαν σε διεθνή περιοδικά είτε παρουσιάστηκαν σε διεθνή συνέδρια. Συμμετείχε ως συν-συγγραφέας στην συγγραφή επιστημονικών βιβλίων.

Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Πατρών. Υπήρξε Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Αχαΐας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και τώρα είναι Αντιπρόεδρος αυτής. Είναι Διευθύντρια του Τομέα Εφαρμοσμένης Ανάλυσης του Τμήματος Μαθηματικών.

Καραμπέρης Γιάννης

ikaramper@sch.gr

Γεννήθηκε στο Σκιαδά Αχαΐας το 1956 και μεγάλωσε στην Πάτρα όπου και ζει μέχρι σήμερα. Το 1979 τελείωσε το μαθηματικό τμήμα της Φυσικομαθηματικής σχολής του Παν/μίου Αθηνών. Από το 1983 υπηρετεί σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Αχαΐας και από το 2017 υπηρετεί ως Διευθυντής στο 13o ΓΕΛ Πατρών. Τα τελευταία 25 χρόνια εκλέγεται στην Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Πάτρας της Ε.Μ.Ε, σε διάφορες θέσεις.

0 ίδιος περιγράφει τη σχέση του με την Ε.Μ.Ε ως εξής: 0 αγώνας και η αγωνία μου αφορά στη δημοκρατική λειτουργία όλων των οργάνων της Ε.Μ.Ε. με πλήρη διαφάνεια σε όλες τις αποφάσεις και δράσεις καθώς και στην ενεργή συμμέτοχη όλων των μελών της. Οραματίζομαι μια ΕΜΕ που θα είναι το επιστέγασμα της συνεργασίας όλων των παραρτημάτων που αυτόνομα και ισότιμα με την κεντρική διοίκηση θα προωθούν τους επιμέρους και συνολικούς στόχους.

Για μένα Μαθηματικά για όλους σημαίνει να βρούμε τους τρόπους και τις ενέργειες εκείνες που θα μας κάνουν ικανούς να προσφέρουμε τα Μαθηματικά σε όλους τους μαθητές-αυριανούς πολίτες έτσι που να μπορούν να ανταποκρίνονται και να υπηρετούν τις ανάγκες τις κοινωνίας στις νέες και διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τα Μαθηματικά δεν είναι συντεχνιακή υπόθεση των μαθηματικών, αλλά πρωτίστως εργαλείο που πρέπει να διδάξουμε τους μαθητές να χειρίζονται για την προσωπική και συλλογική αναβάθμιση.

Κομπότης Γιώργος

Αγώνας μιας ζωής, ενάντια στην αριστοκρατική αντίληψη, ότι τα Μαθηματικά είναι για λίγους. Λίγοι καταλαβαίνουν ότι τα Μαθηματικά είναι παντού στη ζωή μας. Δυστυχώς η μετάδοση της γνώσης στους νέους δεν υπηρετείται από τα ακατάλληλα προγράμματα και βιβλία για το μαθητή αλλά και από κάποιους εκπαιδευτικούς με αριστοκρατικές αντιλήψεις.

Για όλα αυτά η πλειοψηφία των διοικούντων επί τριάντα και πλέον χρόνια την ΕΜΕ αδιαφορούσαν, καθώς το μοναδικό μέλημά τους είναι αυτοπροβολή τους και η απόκτηση εύκολα μεταπτυχιακών τίτλων συνήθως μη μαθηματικής κατεύθυνσης

Με τόλμη και υπευθυνότητα μπορούμε να ανατρέψουμε τη σημερινή κατάσταση, αρκεί να συσπειρωθούμε και να ψηφίσουμε την κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση.

Πτυχιούχος Μαθηματικός του Πανεπιστημίου Αθήνας. Συνταξιούχος καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης. Γενικός Γραμματέας της Ε.Μ.Ε 1975-79 με Πρόεδρο το Σπύρο Ζερβό. Συγγραφέας πολλών μαθηματικών βιβλίων για το Λύκειο. Μέλος του Δ.Σ της ΕΜΕ την περίοδο 2016¬2017.

 

Κουνιάς Στρατής

skounias@math.uoa.gr

Γεννήθηκε το 1936 στο Λεωνίδιο Αρκαδίας, όπου τέλειωσε το δημοτικό και το Γυμνάσιο. Πτυχίο με άριστα, Τμήμα Μαθηματικών Παν. Αθηνών (1953-1957). Υπότροφος του ΙΚΥ (1962-65), διδακτορικό το 1965 στις πιθανότητες-Στατιστική από το Παν. του Manchester Μεγάλης Βρετανίας. Στρατιωτική θητεία (1958-1961), καθηγητής Α Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών (1961-1962).Εργάστηκε στα Παν/μια Johns Hopkins (1965-1966), Connecticut (1966¬1968) των ΗΠΑ, McGill (1968- 1976) του Καναδά, Θεσσαλονίκης (1976-1988), Αθηνών (1988-2003), Παν. Κύπρου (2003-2007). Έχει καθοδηγήσει 15 διδακτορικές διατριβές και αρκετές για ΜΔΕ, έχει γράψει 4 βιβλία και δημοσιεύσει αρκετές εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Αντιπρύτανης (1981-1984) Παν/μίου Θεσσαλονί-κης, πρόεδρος για 7 έτη του τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου Θεσσαλονίκης και 7 έτη του τμήματος Μαθη-ματικών Παν/μίου Αθηνών. Πρόεδρος της ΕΜΕ (1981-1983), του Ελληνικού Στατιστικού Ινστιτούτου (1994-2000), μέλος ΔΣ ΕΜΕ (2015-2017 και 2017-2019). Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Λεωνιδίου (1994-2002), μέλος της ΕΜΕ από το 1958.

Κουρούκλης Σπύρος skuruklis@gmail.com

Γεννήθηκε στην Κεφαλλονιά το 1956 και μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει σήμερα. Το 1979 τελείωσε το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών και αμέσως μετά προσελήφθη στο διδακτικό προσωπικό της Έδρας Μαθηματικής Λογικής και Θεωρίας Συνόλων. Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Μαθηματική Λογική, στην Πληροφορική και τα Δυναμικά Συστήματα σε Πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών.

Κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές (MS) και τα Μαθηματικά (Διδακτορικό). Οι δημοσιεύσεις του συχνά αναφέρονται σε άρθρα έγκριτων διεθνών περιοδικών. Έχουν βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών δύο φορές, στην Μαθηματική Ανάλυση (1996) και στη Γεωμετρία (2015).

Την περίοδο 1996-2000 ήταν Σύμβουλος Πληροφορικής στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στο διάστημα αυτό κατορθώθηκε η για χρόνια πολυπόθητη αυτοματοποίηση της χειρωνακτικής διεκπεραίωσης των χρηματικών συναλλαγών με την μηχανογράφηση όλων των καταστημάτων του για να ακολουθήσει η μετάλλαξη του Οργανισμού σε Τράπεζα. Από το 2000 ασχολείται επαγγελματικά με την ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων Τραπεζών.

Το επιτακτικό σήμερα όραμα “Μαθηματικά για όλους’ αφορά συντονισμένες, πολυδιάστατες και δυναμικές ενέργειες. Από τη διδασκαλία τους μέχρι την τακτική επίσημη ενημέρωση των Πολιτικών Φορέων με τρόπο κατανοητό. Αλλά και την αντιμετώπιση εσφαλμένων κοινωνικών στερεότυπων όπως «τα μαθηματικά είναι για λίγους» ή ακόμα και πιο ακραίων όπως «τα μαθηματικά είναι βαρετά κι άχρηστα». Η αποκατάσταση της αίγλης των Μαθηματικών είναι πλέον περισσότερο από επιβεβλημένη γιατί αυτά αποτελούν το απαραίτητο υπόβαθρο της σύγχρονης τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας – προϋπόθεση για την εθνική μας επιβίωση, ενώ “τα Μαθηματικά ως τρόπος σκέψης’ οδηγούν στην «κοινωνία της γνώσης» – αναγκαία για τη λειτουργία ενός δημοκρατικού πολιτεύματος.

Λύπας Θανάσης thanos_lypas@hotmail.com Πτυχιούχος Μαθηματικός Πανεπιστημίου Πατρών και Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά (ΠΑ-ΠΕΙ). Εργάστηκε στην Ιδιωτική Εκπαίδευση στη Γενάδειο Σχολή και σε φροντιστήρια. Στη συνέχεια στη Δημόσια εκπαίδευση. Διδάσκει στο 5ο ΓΕΛ Νίκαιας από το 2002. Αρθρογραφία του υπάρχει στο περιοδικό Ευκλείδης Β’

Μακρή Ιωάννα iwannamakri@hotmail.com

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Λακωνία. Αποφοίτησε από το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1976. Υπηρέτησε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1980. Συνδικαλίστρια στην ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Νέας Σμύρνης-Μοσχάτου και στην ΕΛΜΕ Αν. Αττικής.

Συνταξιούχος από το 2013 συνεχίζει να αγωνίζεται για το δημόσιο σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών. Πιστεύει ότι για όποιες αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τον κύριο λόγο πρέπει να έχουν εκπαιδευτικοί της πράξης.

 

Μαρίνης Στέλιος

oldmath@otenet.gr

Ήταν μεγάλη η απορία μου, πώς η κυρά Μαρίκα αδυνατούσε να καταλάβει πώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός! Πήγαινε σε βραδινά μαθήματα του Δήμου Αθηναίων για αναλφάβητους ενήλικες κι ερχόταν σε μένα που ήμουν μαθητής Δημοτικού να της τα εξηγήσω. Από τότε ήθελα να γίνω «δάσκαλος Μαθηματικών» κι ένιωθα ότι αν είχα να αντιμετωπίσω κυρά Μαρίκες, τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα. Κι όμως, ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό ότι τα Μαθηματικά δεν είναι για όλους. Μόνο που, μεγαλώνοντας, συνειδητοποίησα ότι το πρόβλημα ήταν κοινωνικό. Η συμβολή στην προσπάθεια επίλυσής του έγινε ένας από τους βασικούς στόχους της ζωής μου. Οι εποχές αλλάζουν και οι στόχοι της κυρίαρχης τάξης αλλάζουν μαζί τους. Το σύνθημα «Μαθηματικά για όλους» υποστηρίζεται πλέον από την πλειονότητα του ακαδημαϊκού κατεστημένου, από τον ΟΟΣΑ, την ΕΕ και τις κυβερνήσεις. Όμως ισχύει κι εδώ ο στίχος «Παίρνουν την αλήθεια μου και μου την κάνουν λιώμα». Αυτό που προτείνεται για όλους ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Δείτε τις αναδιαρθρώσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τους στόχους του προγράμματος ΠΙΖΑ, τα νέα βιβλία του Δημοτικού. Πέρα από την προώθηση του αιτήματος, επιβάλλεται η αποσαφήνισή του. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο συλλογικά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συμμετέχω στην Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική ΕΠΚαίδευση.

0 Στέλιος Μαρίνης είναι μαθηματικός, μουσικός και συγγραφέας. Έχει διατελέσει μέλος των ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, του ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ και της ΕΜΕ.

Μαυρέλης Ιάκωβος (Μάκης)

iakwelis@gmail.com

Ξεκίνησα να διδάσκω μαθηματικά από τον ακριτικό Έβρο πριν 33 χρόνια και σε όλα αυτά τα χρόνια έζησα πολλές αλλαγές στη μαθηματική εκπαίδευση, αλλά και στην εκπαίδευση γενικότερα. Συνειδητοποίησα πολύ γρήγορα ότι, η πολιτεία έβαζε φραγμούς στη μόρφωση. Τα μαθηματικά όπως καλούμαστε να τα διδάξουμε αποτελούν για την πολιτεία ένα “κόφτη1 στην κοινωνική εξέλιξη, έτσι το σύνθημα μαθηματικά για όλους που υποστηρίζει η κίνησή μας προσπαθεί να δώσει μια άλλη φιλοσοφία στη μαθηματική εκπαίδευση και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια ανοικτή εκπαίδευση στην κοινωνία χωρίς φραγμούς.

Σπούδασε στο Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Από το 1985 διδάσκει σε δημόσια σχολεία (Γυμνάσια- Λύκεια). Πρόεδρος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Καλλιθέας- Ν. Σμύρνης – Μοσχάτου για το διάστημα 20015-19. Ενεργός πολίτης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα (μέλος της Π.Ε.ΕΚ.ΠΕ) και τα πολιτιστικά δρώμενα. (μέλος των πολυφωνικών χορωδιών MUZICA, LA FAMILiA). Διδάσκει στο 4ο Γενικό Λύκειο Καλλιθέας και με τις ομάδες των μαθητριών και μαθητών Αστρονομίας συμμετείχαν ενεργά και συνδιοργάνωσαν όλες τις Αστρονομικές διημερίδες της Ε.Μ.Ε. Μέλος της Ελληνικής Αστρονομικής Ένωσης. Μέλος οργανωτικών επιτροπών σε διάφορα συνέδρια της ΕΜΕ (Καλαμάτα, Χαλκίδα, Χανιά, Αθήνα, Βέροια, Λευκάδα) Μέλος της συντακτικής επιτροπής της “Μαθηματικ(ης)ών Φωνής”.

Νεστορίδης Βασίλης

vnestor@math.uoa.gr

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Σπούδασε Μαθηματικά στο ΕΚΠΑ (1968-1972) και πήρε το διδακτορικό τρίτου κύκλου στην Γκρενόμπλ, το 1977. Το 1978 πήρε τον τίτλο του διδάκτορα στο ΕΚΠΑ. Έχει διδάξει σε Γαλλία, ΗΠΑ, Ελλάδα και Κύπρο. Για 15 χρόνια δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Την περίοδο 1997-2017 δίδαξε στο ΕΚΠΑ. Από το 2017 είναι ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ και εξακολουθεί να διδάσκει τόσο μεταπτυχιακά, όσο και προπτυχιακά μαθήματα. Τα τελευταία 10 χρόνια καθοδηγεί κυρίως προπτυχιακούς φοιτητές σε πρωτότυπη μαθηματική έρευνα, πριν γίνουν δεκτοί σε κορυφαία μαθηματικά Τμήματα του εξωτερικού για μεταπτυχιακές σπουδές. Για 5 χρόνια είχε οριστεί υπεύθυνος από την ΕΜΕ για την προετοιμασία και επιλογή των προπτυχιακών φοιτητών για φοιτητικές μαθηματικές ολυμπιάδες. Έδινε έμφαση στη σφαιρική θεώρηση των μαθηματικών και όχι στην εκμάθηση τεχνασμάτων.

Έχει κατευθύνει 5 μεταπτυχιακούς φοιτητές για εργασία μάστερ και 5 υποψήφιους διδάκτορες. Η ειδικότητά του είναι Μιγαδική Ανάλυση, κυρίως μιας μεταβλητής και ιδιαίτερα Καθολικότητα. Έχει δημοσιεύσει περίπου 80 ερευνητικές εργασίες, οι οποίες έχουν πάρει περίπου 600 αναφορές.

Έχει προσκληθεί σε διάφορα Συνέδρια και Πανεπιστήμια για ομιλίες στην Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά και Αρμενία, καθώς και σε ερευνητικά κέντρα της Γερμανίας και της Γαλλίας. Το 2015 διοργανώθηκε Διεθνές Συνέδριο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης προς τιμήν του. Το 2017 οργανώθηκε Διεθνές Συνέδριο στο ΕΚΠΑ για τη συνταξιοδότησή του. Το 2012 τιμήθηκε με βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών.

Για ένα χρόνο ήταν μέλος του ΔΣ της ΕΜΕ εκλεγμένος με την Κίνηση για Αλλαγή στην ΕΜΕ. Συμμετείχε στην Επιτροπή Σεμιναρίων της ΕΜΕ και εισηγήθηκε προχωρημένες ομιλίες με εκλαϊκευτικό τρόπο παρουσίασης, καθώς και ομιλίες που ενδιαφέρουν άμεσα τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στον “Μικρό Ευκλείδη”, στο “Ευκλείδη Α’ και Β'” καθώς και στο ερευνητικό Bulletin της ΕΜΕ. Ακόμη δημοσίευσε άρθρο με τίτλο ” Η σχέση μου με την ΕΜΕ ” στον Επετειακό Τόμο για τα 100 χρόνια της ΕΜΕ.

Ενθάρρυνε μεταπτυχιακή φοιτήτρια να δημοσιεύσει στη Μαθηματική Επιθεώρηση και Χημικό Μηχανικό να δημοσιεύσει στον Ευκλείδη Γ άρθρο σχετικά με το πλαγιογώνιο σύστημα αξόνων.

Το Μάρτιο 2019 θα είναι πάλι υποψήφιος για το ΔΣ της ΕΜΕ με την παράταξη “Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση”.

Ορφανάκης Σπυρίδων

sorfan60@gmail.com

Πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών (Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ). Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης από το ΕΑΠ με θέμα “Σπουδές στην Εκπαίδευση”. Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου στις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών). Δεκάχρονη εμπειρία στη φροντιστηριακή εκπαίδευση ως καθηγητής και ως ιδιοκτήτης φροντιστηρίου. Από το 1999 έως σήμερα, καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μέλος του επιστημονικού προσωπικού του ΙΕΠ για ένα διδακτικό έτος. Αναπληρωματικό μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Συντονισμού του Έργου της Επιμόρφωσης (Κ.Ε.Σ.Ε) των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες (Τ.Π.Ε). Συμμετοχή σε συνέδρια της ΕΜΕ ως εισηγητής. Συμμετοχή ως Ειδικός Επιστήμονας – Εμπειρογνώμων στην εκπόνηση του “Οδηγού για τον εκπαιδευτικό για τα μαθηματικά του Γενικού Λυκείου”. Μέλος της επιτροπής της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας “Για τη βελτίωση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και Έρευνας”. Μέλος της επιτροπής του ΙΕΠ για τον εξορθολογισμό της ύλης των μαθηματικών Γυμνασίου –

Παπαδήμας Αλκιβιάδης (Άλκης)

alkispapadimas@gmail.com

Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα διδάσκει όλους τους μαθητές να σκέπτονται, που θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη. Ένα σχολείο που δεν θα παρέχει μόνο κάποιες γνώσεις και δεξιότητες, αλλά θα παράγει ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους, που δεν θα είναι υποταγμένοι στη μοίρα τους.

Τα Μαθηματικά μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη αυτών των στόχων. Η διδασκαλία τους είναι ένα μέσο για την καλλιέργεια της σκέψης και όχι μόνο. Πρέπει να σπάσουμε την αντίληψη που εντέχνως διαδίδεται ότι τα Μαθηματικά είναι για λίγους. Γι’ αυτό επιδιώκουμε να δοθεί έμφαση στην αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης όλων και όχι μόνο των λίγων και εκλεκτών. Αγωνιζόμαστε να σταματήσουμε την παραίτηση και την περιθωριοποίηση εκατοντάδων μαθητών όλων των βαθμίδων που προέρχονται από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις. Επομένως, το αίτημα Μαθηματικά για όλους χωρίς ταξικούς ή άλλους αποκλεισμούς αποκτά ιδιαίτερη σημασία στις σημερινές συνθήκες που οι αποφάσεις του Υπουργείου υποβαθμίζουν συστηματικά τη Μαθηματική Παιδεία.

Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΜΕ θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο. Παρά τις προσπάθειες όμως και τις προτάσεις της κίνησής μας στο Δ.Σ. η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υπολείπεται των περιστάσεων.

0 Παπαδήμας Αλκιβιάδης (Αλκης) τελείωσε το Μαθηματικό Αθήνας και συμμετείχε ενεργά στο αντιδικτατορικό φοιτητικό κίνημα. Μεταπολιτευτικά ήταν ο πρώτος πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου του. Είναι συγγραφέας Μαθηματικών βιβλίων. Εργάσθηκε ως Μαθηματικός στην Ιδιωτική Εκπαίδευση (Σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου) και διετέλεσε αντιδήμαρχος Καισαριανής.

 

Σιούλας Γιάννης

grevenitigr@gmail.com

Για πρώτη φορά επιστήμονες στις ΗΠΑ, μελετώντας νευροαπεικονιστικά τον εγκέφαλο μαθητών δημοτικού, επιβεβαίωσαν ότι η θετική ψυχολογική και νοητική στάση ενός μαθητή, αποτελεί βασικό δείκτη πρόβλεψης για το πόσο καλός θα είναι στη συνέχεια στα Μαθηματικά, πέρα μάλιστα από την εξυπνάδα του. “Σύμφωνα με τα ευρήματά μας, η συμβολή της θετικής προδιάθεσης είναι τόσο μεγάλη όσο και η συνεισφορά του δείκτη νοημοσύνης, όσον αφορά τις επιδόσεις του στα Μαθηματικά” δήλωσε ο Λανγκ Τσεν του Τμήματος Συμπεριφοριστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια.

Επίσης, ο Αθανάσιος Φωκάς, καθηγητής μαθηματικών του Κέμπριτζ σε συνέντευξή του δήλωσε ότι κατάλαβε την κλίση του για τα Μαθηματικά, όταν στην Ε τάξη του Δημοτικού έλυσε ένα δύσκολο πρόβλημα!

Πιστεύοντας ότι οι μαθητές στις μικρές ηλικίες, δημοτικό-γυμνάσιο, γοητεύονται από τα Μαθηματικά και συνεχίζουν την ενασχόλησή τους με αυτά ή απογοητεύονται και εγκαταλείπουν, είμαι υποψήφιος με την ΚΙΝΗΣΗ για την ΑΛΛΑΓΗ στην ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, προκειμένου να ωθήσω την ΕΜΕ, η οποία έχει κάνει ελάχιστα για τις μικρές ηλικίες, να ασχοληθεί περισσότερο.

Είναι μέλος της Σ.Ε. του “ΜΙΚΡΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ” όπου έχει δημοσιεύσει εργασίες, αλλά και σε “ΕΥΚΛΕΙΔΗ Α'” και “ΕΥΚΛΕΙΔΗ Β'”.

Σπυρίδωνος Ελένη helenspy@yahoo.gr

Συμμετέχω στο ψηφοδέλτιο της Κίνησης για την αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση, γιατί συμφωνώ απόλυτα με το ιδεολογικό της στίγμα. “Μαθηματικά για όλους χωρίς ταξικούς, φυλετικούς ή άλλους φραγμούς και προκαταλήψεις1. Επειδή μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, θα προσπαθήσω συλλογικά μαζί με τους άλλους συναδέλφους που συμμετέχουν στην Κίνηση, να στρέψουμε την ΕΜΕ σε αυτή την κατεύθυνση. Προϋπόθεση για αυτό είναι να ηττηθεί με πολιτικούς και επιστημονικούς όρους η λογική που έχει επιβάλλει η κυρίαρχη παράταξη στην ΕΜΕ τις τελευταίες δεκαετίες.

Η Ελένη Σπυρίδωνος είναι καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υπηρετεί στο 4ο ΓΕΛ Π. ΦΑΛΗ-ΡΟΥ. Έχει 27 χρόνια υπηρεσίας σε Γυμνάσια και Λύκεια. Τελείωσε το ενιαίο Γυμνάσιο Αρσάκειου και αποφοίτησε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1982.

Φακούδης Βαγγέλης

fakoudis@sch.gr

“Όλα δείχνουν ότι αυτή η μαθηματική εκπαίδευση είναι αποτυχημένη. Από τις όλο και χαμηλότερες επιδόσεις των μαθητών έως την πλήξη και την ανία που νιώθουν την ώρα των Μαθηματικών. θα πρέπει να παλέψουμε, για μία μαθηματική εκπαίδευση όπου τα Μαθηματικά θα είναι πηγή δημιουργίας, προϊόν αναζήτησης και διερεύνησης και ένα σημαντικό εργαλείο επίλυσης προβλημάτων τα οποία θα νοηματοδοτούν τις μαθηματικές έννοιες. Μέσα σε ένα μαθησιακό περιβάλλον, όπου θα κυριαρχεί η συνεργατικότητα, η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση. Στόχος, ένας κριτικά σκεπτόμενος πολίτης που θα παλέψει μαζί με τους συμπολίτες του, για έναν καλύτερο και δικαιότερο κόσμο. Η ΕΜΕ, πρέπει να παίξει ένα καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή πλεύσης της μαθηματικής εκπαίδευσης”. ■

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε μας μήνυμα και θα επικοινωνήσουμε σύντομα μαζί σας.

Δεν διαβάζεται; Αλλάχτε κείμενο. captcha txt