Η ομιλία του Γιάννη Σιούλα στη Γ.Σ. της ΕΜΕ

 In Ανακοινώσεις, Νέα, Στην ΕΜΕ

Ο Γιάννης Σιούλας, Μαθηματικός και δάσκαλος στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση μίλησε ως εκπρόσωπός της Κίνησης για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση:

Η  ΚΙΝΗΣΗ για την ΑΛΛΑΓΗ στη ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

εκτιμά ότι τη διετία που πέρασε τέσσερα ήταν τα συνταρακτικά γεγονότα στη μαθηματική κοινότητα.

1ον: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Πριν από λίγα χρόνια άρχισε να υποβαθμίζεται η Γεωμετρία, να καταργείται η Στερεομετρία, να αφαιρούνται οι Μιγαδικοί, να διδάσκουν Μαθηματικά με 2η και 3η ανάθεση πάνω από 100 ειδικότητες, αλλά η αντίδρασή μας ήταν χλιαρή και να πού φτάσαμε!

  • Θα έχουμε δασκάλους χωρίς να έχουν εξεταστεί ούτε σε γενικά μαθηματικά!
  • Θα έχουμε γιατρούς χωρίς τα απαραίτητα μαθηματικά που απαιτούνται για έρευνα και χωρίς τη μαθηματική σκέψη που απαιτείται για κλινική διάγνωση!
  • Θα έχουμε οικονομολόγους χωρίς το απαιτούμενο μαθηματικό υπόβαθρο. Στο στρογγυλό τραπέζι στο Συνέδριο ο κ. Κώτσιος, καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, είπε το εξής συνταρακτικό:
  • «Στα οικονομικά μαθηματικά είναι απαραίτητοι οι Μιγαδικοί και η Στερεομετρία»

Και τα δύο απουσιάζουν από το νέο αγεωμέτρητο Λύκειο!

Το  Δ.Σ. της ΕΜΕ συνάντησε υπουργούς, αρμόδιους, το ΙΕΠ και άλλους…

Έχει εμπεριστατωμένες και πειστικές θέσεις για το τι μαθηματικά θέλουμε στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, στο  Πανεπιστήμιο, στη ζωή;

Γιατί με γενικότητες και θέσεις χωρίς επεξεργασία δεν πείθουμε και ο αντίλογος είναι εύκολος:

«Λειτουργείτε συντεχνιακά, σας ενδιαφέρουν  οι θέσεις εργασίας, κ.ά.» και χάνουμε την ευκαιρία να αποδείξουμε ότι:

«Η υποβάθμιση των μαθηματικών, ενός πολιτισμικού αγαθού, συνεπάγεται πολιτισμικό έλλειμμα»! 

Στον ορίζοντα έχει φανεί και ένας άλλος εχθρός της μόρφωσης, που απειλεί και τα μαθηματικά!

Είναι η εκπαίδευση STEM

Στην εκπαίδευση STEM προωθείται η χρησιμοθηρική εκπαίδευση, ενάντια στη μόρφωση!

Θα πάμε όπως είπε ο Αμερικανός αστρονόμος Κάρλ Σαγκάν σε μια κοινωνία εξαρτώμενη από την επιστήμη και την τεχνολογία, όπου σχεδόν κανένας δεν θα ξέρει τίποτα για την επιστήμη και την τεχνολογία.

 

2ο  συνταρακτικό γεγονός:

Η αποτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές.

Από τα στοιχεία που βρήκαμε στο διαδίκτυο:

Στα μαθηματικά 69,62% κάτω από τη βάση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ:

  • 0 Έως 5  —–    52, 83%
  • 5 Έως 10 —–   30,34%
  • Δηλ. πάνω από 83% κάτω από τη βάση!

Δεν θα έπρεπε η ΕΜΕ να ασχοληθεί με το θέμα, να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα και να κάνει  κάποιες προτάσεις;

 

3ο  ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ  ΓΕΓΟΝΟΣ:

Τα αποτελέσματα στην Ολυμπιάδα Μαθηματικών:

  • 2016 50η ΘΕΣΗ
  • 2017 12η θέση και πανηγυρισμοί
  • 2018 54η  θέση και σιωπή

Για τους διαγωνισμούς η ΚΙΝΗΣΉ ΜΑΣ έχει επιφυλάξεις και είχαμε προτείνει να οργανωθεί μια ΗΜΕΡΙΔΑ.

Φυσικά αυτό δεν έγινε ποτέ!

Η συμμετοχή μας στην Επιτροπή του «ΠΥΘΑΓΟΡΑ» είχε  ως στόχο να ωθήσει το διαγωνισμό σε πιο αποτελεσματικούς δρόμους…

Όμως, δεν θα πούμε περισσότερα σεβόμενοι το ότι κάποιοι συνάδελφοι μόχθησαν πολύ, όπως ο κ. Κεϊσογλου, η κυρία Τσικοπούλου, ο κύριος Μπαραλής και έχουμε στο μυαλό μας ότι οι διαγωνισμοί κάνουν καλό στα οικονομικά Μαθηματικά της…Εταιρείας!…

Ωστόσο, επιμένουμε στην ΗΜΕΡΙΔΑ για τους διαγωνισμούς.

 

ΤΕΤΑΡΤΟ  ΓΕΓΟΝΟΣ

2018  ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και το 75ο   ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Έγιναν κάποιες εκδηλώσεις στην κορυφή, αλλά εκεί που έπρεπε να γίνει πολλή δουλειά στη βάση, στους μαθητές, έγιναν πολύ λίγα…

Γιατί ; 

Γιατί θα έπρεπε να υπάρχει κουλτούρα συνεργασίας και …

Δεν είναι στη φύση της διοικούσας παράταξης η κουλτούρα της συνεργασίας.

Η διοικούσα παράταξη εφαρμόζει στις Επιτροπές, που δεν τη βολεύουν, αυτό που είχε πει ο Αλεξ Ισιγόνης, ο σχεδιαστής του μίνι κούπερ: “Η καμήλα είναι άλογο που σχεδιάστηκε από επιτροπή”.

Το  75ο  συνέδριο έδειχνε από μακριά  ότι ήταν συνέδριο κάποιου φορέα με πολλά χρέη. Ευτυχώς, που δεν χιόνιζε, γιατί …

2-3 σόμπες  δεν θα μας έσωζαν.

Δεν ξέρω αν οι πολλές εισηγήσεις είχαν ως σκοπό να ικανοποιήσουν  πολλούς, που ήθελαν κάτι για το βιογραφικό τους.

Θα ήθελα να ρωτήσω: Από το 35ο Συνέδριο καταγράφηκε κάτι; Κεφαλαιοποιήθηκε κάτι ή «έπεα πτερόεντα» και αυτό που  είπε κάποιος:

”Συνέδριο είναι μια μάζωξη σημαντικών ανθρώπων, που όλοι μαζί αποφασίζουν ότι δεν γίνεται τίποτα!”

 

Περί μη συνδικαλιστικής ή πολιτικής δράσης της ΕΜΕ

 

Το αναλύουμε και στη διακήρυξή μας, αλλά έχει πολλές φορές αναφερθεί και στις Συνελεύσεις από μέλη της ΕΜΕ και πολύ περισσότερο συζητιέται ανάμεσα στους συναδέλφους ότι η εταιρεία δεν πιάνει τον πόνο των μαθηματικών εκπαιδευτικών για τις εργασιακές στους συνθήκες που ολοένα επιδεινώνονται και στο δημόσιο, αλλά πολύ περισσότερο στον ιδιωτικό τομέα όπου οι μαθηματικοί αμείβονται λιγότερο κι από τις οικιακές βοηθούς, χωρίς να υποτιμούμε κι εκείνων την προσφορά.

 

Θα ήθελα να τονίσω κάτι: Η σοφή φύση για να βρίσκει την ισορροπία της, έχει τη σοφή αρχή της αναλογίας.

Διαβάζοντας ανακοινώσεις ενός δραστήριου μέλους της ΕΜΕ βλέπεις να επιτίθεται αρχικά στην ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ, λες κι αυτή έχει την πλειοψηφία στην ΕΜΕ, μετά στην ΚΙΝΗΣΗ και λιγάκι στην ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ, απαλά…

Στη διοικούσα παράταξη χάδια και συγχωροχάρτια!…

Αυτά είναι αντιστρόφως ανάλογα ποσά ή… ακατανόητα  ποσά!

 

Η ΚΙΝΗΣΗ μας δεν θα ασχοληθεί δυσανάλογα με την ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ούτε με τον κύριο Νεγρεπόντη.

Ίσως αυτοί που τον ψήφισαν να τον ήθελαν να δίνει μάχες μέσα στο  Δ.Σ. , ο ίδιος όμως με την ηχηρή απουσία του, ίσως κάτι ήθελε να δείξει.

Εμείς δεν θα κάνουμε υποδείξεις στον  κ. Βισκαδουράκη, επειδή έκανε χιούμορ ή μια λεκτική ακροβασία. Μας αρέσει το χιούμορ!

Εμείς δεν θα κρίνουμε τον κύριο Κερασαρίδη ούτε την Πανεπιστημονική,  παρότι στο  ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ για την Πρωτοβουλία, την πλειοψηφία, γράφουν 2,5 γραμμές και για την ΚΙΝΗΣΗ 12 γραμμές!

Δυσανάλογο δεν είναι;

Αναλογικά μας αντιστοιχούν δύο γράμματα! Λέξη με δύο γράμματα!

ΚΙΝΗΣΗ , οκ!

 

Τις αποφάσεις  στην ΕΜΕ   τις παίρνει η πλειοψηφία,    η ΔΠΜ  και αυτήν θα κρίνουμε!

Αυτό που μας προβληματίζει είναι πώς όταν  ήμαστε  στην ίδια ΚΙΝΗΣΗ είχαμε πολλές κοινές προτάσεις και  τώρα κάποιοι δίνουν λανθάνουσα στήριξη στη  διοικούσα παράταξη και έχουν γίνει κατήγοροι όλων των άλλων!

Πριν  κλείσω  θα ήθελα να σας διαβάσω τις σκέψεις του  Βαγγέλη  Φακούδη  υποψήφιου με την ΚΙΝΗΣΉ ΜΑΣ.

Όλα δείχνουν ότι αυτή η μαθηματική εκπαίδευση είναι αποτυχημένη. Από τις όλο και χαμηλότερες επιδόσεις των μαθητών έως την πλήξη και την ανία που νιώθουν την ώρα των μαθηματικών. Θα πρέπει να παλέψουμε για μια μαθηματική εκπαίδευση όπου τα μαθηματικά θα είναι πηγή δημιουργίας, προϊόν  αναζήτησης και διερεύνησης  και ένα σημαντικό εργαλείο επίλυσης προβλημάτων τα οποία θα νοηματοδοτούν  τις μαθηματικές έννοιες. Μέσα σε ένα μαθησιακό περιβάλλον, όπου θα κυριαρχεί ή συνεργατικότητα, η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση.

Στόχος ένας κριτικά σκεπτόμενος πολίτης  που θα παλέψει μαζί με τους συμπολίτες του, για έναν δικαιότερο κόσμο.

Η ΕΜΕ πρέπει να παίξει ένα καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή πλεύσης της μαθηματικής εκπαίδευσης.

 

Κυρίες και κύριοι, πρέπει σύντομα στην  Ελληνική  Μαθηματική Εταιρεία  να αλλάξουν οι συσχετισμοί για να έχουμε αλλαγή φιλοσοφίας!

  • Στις δράσεις της ΕΜΕ πλειοψηφία είναι οι απόντες
  • Στο ταμείο πιο πολλά είναι τα έξοδα από τα έσοδα και άρα χρέη…
  • Στις εκλογές πλειοψηφία είναι η αποχή
  • Στη Γ.Σ. πλειοψηφία είναι οι άδειες θέσεις
  • Στους παρόντες πλειοψηφία είναι οι μεγάλες ηλικίες, οι νέοι έφυγαν. Αλλά με οργισμένους γέρους και αδιάφορους νέους δεν πηγαίνουμε καλά..

Η Μαθηματική  Εταιρεία  για να έχει αποτελεσματικότητα και διαπραγματευτική ισχύ πρέπει να έχει πολλούς

Και είμαστε λίγοι, λίγοι και … στενοχωρημένοι!

Και ο μεγάλος αδερφός το ξέρει

Το ξέρει και μας αγνοεί!

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας

Και να ξέρετε ψηφίζοντας την ΚΙΝΗΣΗ  για ΑΛΛΑΓΗ στη ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κάνετε μια σωστή επένδυση στο μέλλον της ΕΜΕ!

Δώστε ΚΙΝΗΣΗ στην ΕΜΕ, γιατί το ρολόι της δείχνει συνέχεια πάρα πέντε!…

 

Recent Posts
Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε μας μήνυμα και θα επικοινωνήσουμε σύντομα μαζί σας.

Δεν διαβάζεται; Αλλάχτε κείμενο. captcha txt